Vanliga frågor och svar

Här hittar du vanliga frågor och svar. Välkommen att kontakta oss med din fråga.

Hur många fröer är det i fröpåsarna?

Det kan variera från några stycken till tusentals. I informationen till respektive fröpåse hittar du ungefärligt antal fröer i påsen samt en indikation på hur mycket innehållet räcker till.Vi arbetar ständigt med att försöka ge så korrekt information om våra produkter som möjligt. Är det någon speciell sort du undrar över är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Produkten är slut eller antalet jag vill köpa finns inte i lager

Om en produkt är slut i lager kan du “Bevaka” denna genom att fylla i din epost adress och klicka på knappen Bevaka för den önskade produkten. Detta gör det enklare för oss att snabbare få hem en produkt och du får också ett mail direkt då produkten åter finns i lager. Önskar du köpa ett större antal fröer än vad som finns tillgängliga i lager kontaktar du oss så hjälper vi dig.

Jag vill köpa ett större antal fröpåsar

Är du privatperson, företag eller organisation och skulle vilja beställa ett större antal fröer? Vi hjälper dig mer än gärna. Läs mer här

Vad har ni för fraktkostnader?

Fraktkostnaden för fröer är 19 kr. Handlar du tillbehör som t.ex. minidrivhus eller krukinsatser tillkommer 20 kr och vid köp av växtbelysning tillkommer 50 kr. Du betalar alltså som mest 69 kr i frakt. Ibland har vi kampanjer som innebär att det kan vara fraktfritt. Registrera dig för vårt nyhetsbrev för att ta del av dessa. *Observera att fraktkostnaden vid större beställningar kan skilja sig ifrån ovanstående priser.

Min produkt var trasig när jag fick hem den

Vi strävar alltid efter att våra leveranser ska vara trygga och korrekta och garanterar att varorna är hela och rena då vi skickar dem. Vi försöker också ständigt att förbättra våra paketlösningar för att du som kund ska få en så kostnadseffektivt frakt som möjligt. Ibland kan det dock ske små olyckor. Skulle någon av dina varor vara skadad då du öppnar ditt paket ber vi dig att direkt skicka ett mail till kundservice@fropasar.nu så hjälper vi dig. Självklart ersätter vi din produkt om det visar sig att den gått sönder under transporten.

Kan jag beställa fröpåsar med eget tryck?

Nej. Vi trycker eller packar inte egna fröpåsar.